Általános Szerződési Feltételek
Az uvanera.hu webáruház böngészésével és használatával Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a weboldal használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért. Egyet nem értés esetén a rendszert nem használhatja!
Üzemeltetői adatok• Cégnév: UVA-NERA Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság • Székhely: 2314 Halásztelek, Somogyi Béla utca 31.• Adószám: 27127830-2-13• Cégjegyzékszám: 13-09-202898• Kibocsájtó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A webáruház alkohol tartalmú italokat és élelmiszer termékeket forgalmaz.A megjelenített termékek online, a www.uvanera.hu webáruházon keresztül megvásárolhatók.
Amennyiben a Társaság (UVA-NERA Kft.) visszaigazolása az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül de legkésőbb 48 munkaórán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybevevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
Elektronikus úton kötött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, melyet Társaságunk nem iktat, de ez a szerződés 5 évig visszakereshető. A szerződés kötés nyelve magyar.
Áraink nettó árak, az Általános Forgalmi Adót nem tartalmazzák.
Szállítási díjak: Magyarország területén a szállítás díjtalan.A megrendelt termékeket kiszállítás után a sofőr előtt tételesen át kell venni, és az esetleges mennyiségi, minőségi kifogásait haladéktalanul közölni. Amennyiben a kifogás jogos, azt a Vevő és az Eladó közösen jegyzőkönyvben rögzítik, amelynek alapján az Eladó a sérült, hibás vagy hiányzó termék jóváírásáról intézkedik.
Vásárlás kizárólag felhasználói regisztrációval lehetséges. A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne a webáruházon keresztül rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti.Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.
ELÁLLÁS JOGA
1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
3. Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát
4. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak/Vevőnek kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését, megtérítését.
5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató/Eladó azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót/Vevőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7. A Fogyasztó/Vevő szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
b) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
c) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
8. Szolgáltató/Eladó a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó/Vevő részére, beleértve a szállítási díjat is.
9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó/Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót/Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.
10. Fogyasztó/Vevő köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató/Eladó részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató/Eladó címen leadni.
11. Fogyasztó/Vevő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
12. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
13. A Szolgáltató/Eladó nem köteles a Fogyasztó/Vevő része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató/Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
14. Fogyasztó/Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
15. A visszatérítést Szolgáltató/Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó/Vevő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
16. Amennyiben Fogyasztó/Vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató/Eladó elérhetőségeinek valamelyikén írásban, emailen vagy telefonon a fenti elérhetőségeken. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás igazolt időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését, emailen történő jelzés esetén a beérkezés időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató/Eladó. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó/Vevő Szolgáltató/Eladó részére.
17. Fogyasztónak/Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót/Vevőt terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó/Vevő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt. 18. Az itt nem szabályozott kérdésekben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, valamint az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve az irányadó.
19. Fogyasztó/Vevő egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót/Eladót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
SZAVATOSSÁG, KELLÉKSZAVATOSSÁG
1. Fogyasztó/Vevő webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
2. Fogyasztó/Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó/Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó/Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó/Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
3. Fogyasztó/Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
4. Fogyasztó/Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
5 A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó/Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó/Vevő köteles bizonyítani, hogy az Fogyasztó/Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Termékszavatosság
6. Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó/Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7. Termékszavatossági igényként Fogyasztó/Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9. Termékszavatossági igényét Fogyasztó/Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak/Vevőnek kell bizonyítania.
11. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
1. Fogyasztó/Vevő és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
2. A Fogyasztó/Vevő kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót/Eladót terhelik (Ptk. 6:166. §).
4. A Szolgáltató/Eladó a Fogyasztó/Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
6. Ha a Szolgáltató/Eladó a Fogyasztó/Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót/Vevőt.
7. A Szolgáltató/Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8. A Szolgáltatónak/Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
VEGYES RENDELKEZÉSEK
1. Szolgáltató/Eladó kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 3. Amennyiben Szolgáltató/Eladó a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató/Eladó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
4. Szolgáltató/Eladó és Fogyasztó/Vevő vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják rendezni.
PANASZKEZELÉS RENDJE
1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Fogyasztónak/Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
2. Szolgáltató/Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató/Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató/Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató/Eladó, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
5. Szolgáltató/Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is: Online vitarendezési platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU ez a felület jogviták rendezésére használható. Az első oldal láblécében van az új fogyasztóvédelmi hatóság, ahova a panaszt lehet nyújtani.
NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM
Székhely: 1011 Budapest, Fő utca 44-50. Minisztériumi épületek: 1011 Budapest, Iskola utca 13. 1011 Budapest, Vám utca 5-7. Postacím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50. Központi postafiók címe: 1440 Budapest, Pf. 1. Telefonszám: +36-1-795-1700 Telefax: +36-1-795-0697
Vagy területi szervei.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium területi szerveinek listáját itt találja: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/teruleti
7. Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni: Csongrád Megyei Békéltető Testület, 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12., Tel.: (62)554-250/118 mellék, Fax: (62)426-149, email:bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
8. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
9. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
10. Szolgáltatót/Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: www.uvanera.hu
Halásztelek, 2020. október 21.
Tájékoztató a Békéltető Testületekhez fordulás lehetőségéről
Tájékoztatjuk, hogy velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a fogyasztói panaszt elutasítjuk, úgy jogosult vagy a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell: a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét, c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését, d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor, g) a testület döntésére irányuló indítványt, h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek